Zoek op land, regio of reis

×

ANVR Covid19-protocol voor groepsreizen ...

ANVR Covid19-protocol 2022 voor groepsreizen

Groepsreizen brengen met zich mee dat zowel de deelnemer aan de groepsreis als de reisonderneming rekening moeten houden met de overige deelnemers, ook waar het gaat om Covid19. Dit covid19-protocol wordt gehanteerd door ANVR-reisondernemingen bij de uitvoer van groepsreizen, zowel voor groepsreizen met open inschrijving als groepsreizen op één bestemming, zowel voor vakantiegroepsreizen als voor zakelijke groepsreizen. Tijdens onze reizen zullen we de richtlijnen, adviezen en protocollen van o.a. de Nederlandse overheid, internationale én lokale overheden, gezondheidsinstanties (o.a. het RIVM en de WHO) en de reisbrancheorganisatie ANVR hanteren.

Hoewel de kans op een Covid-19 besmetting klein is op de bestemming die u bezoekt, kan het natuurlijk altijd voorkomen dat u tijdens de reis tóch medische klachten krijgt. Mochten de klachten mogelijk op Covid-19 wijzen, dan nemen we de volgende passende maatregelen in acht:

We wijzen erop dat de inhoud van het protocol kan wijzigen door veranderende wet- en regelgeving.

Deze informatie geven we u voor de reis…

- We volgen tijdens de reis uiteraard de regels en voorschriften van de lokale overheden op de bestemming op het gebied van Covid19 (voor o.a. mondkapjes/testen/afstand houdenquarantaine);
- We hanteren de Nederlandse advisering inzake Covid19 als er geen of geen duidelijke lokale regelgeving is op de bestemming;
- We zullen reizigers bij zichtbare klachten vragen of verplichten (op grond van lokale regelgeving) een zelftest te doen;
- We zonderen reizigers met een positieve test1 (of reizigers met zichtbare klachten die weigeren een zelftest te doen) gedurende 5 dagen af van de rest van de groep, behalve als de lokale regelgeving een langere periode voorschrijft. Gedurende die periode kan de reiziger niet deelnemen aan het programma;
- We geven het advies aan kamergenoten van iemand die positief getest is ook een (zelf)test toe doen;
- We vragen u in geval van afzondering van de groep in isolatie / quarantaine te gaan op de daartoe door de lokale overheden aangewezen locatie;
- We verlenen u indien gewenst en/of noodzakelijk hulp en bijstand bij het vinden van een plek voor isolatie / quarantaine, voor vervoer terug / verder naar de groep en voor eventueel alternatief vervoer naar huis;
- We verlenen hulp en bijstand, maar alle eventuele aanvullende kosten die te maken hebben met de afzondering van de groep (hotelkosten/vervoerskosten enz.) komen voor uw eigen rekening;
- We adviseren u daarom nadrukkelijk de mogelijkheid te onderzoeken van het afsluiten van een verzekering die (een deel van) deze kosten dekt.

Wat doen we tijdens de reis…

- We vragen of verplichten (op grond van lokale regelgeving) je bij zichtbare klachten een zelftest te doen;
- We zonderen u bij een positieve test (of reizigers met zichtbare klachten die weigeren een zelftest te doen) gedurende 5 dagen af van de rest van de groep, behalve als de lokale regelgeving een langere periode voorschrijft;
- We vragen u in geval van afzondering van de groep in isolatie / quarantaine te gaan op de daartoe door de lokale overheden aangewezen locatie;
- We verlenen u indien gewenst en/of noodzakelijk hulp en bijstand bij het vinden van een plek voor isolatie / quarantaine, voor vervoer terug / verder naar de groep en voor eventueel alternatief vervoer naar huis;
- We geven het advies aan kamergenoten van iemand die positief getest is ook een (zelf)test te doen;
- We verlenen hulp en bijstand, maar alle eventuele aanvullende kosten die te maken hebben met de afzondering van de groep (hotelkosten/vervoerskosten enz.) komen voor uw eigen rekening;
- We adviseren u in een dergelijk geval om tijdens de reis zo spoedig mogelijk contact op te nemen met uw verzekeraar.
- We verstrekken indien vereist door de verzekering bewijs van uitsluiting van de groep en (indien bij ons bekend) bewijs van schade.

Wat vragen we na de reis…

- We vragen u bij een positieve test binnen 5 dagen na thuiskomst ons te informeren;
- We informeren dan de overige reizigers, desgewenst anoniem;
- We informeren indien noodzakelijk eventuele partners op locatie.

Wat verwachten wij van u als reiziger...

Vanzelfsprekend heeft iedere reiziger een eigen verantwoordelijkheid en dient u bij de eerste signalen van optredende medische problemen, dit te melden bij uw reisbegeleider.

In deze tijden kan er tijdens uw reis het nodige van uw flexibiliteit gevraagd worden. Regels kunnen plotseling veranderen, de volgorde van het programma kan aangepast worden en enig ongemak is mogelijk. Aanwijzingen van de reisbegeleider – die in nauw contact staat met
onze lokale agent en ons kantoor – dienen altijd opgevolgd te worden.

Blijf altijd thuis als u klachten heeft zoals neusverkoudheid, keelpijn, lichte hoest en verhoging (vanaf 38°C) en/of benauwdheidsklachten. Niet alleen dient u aan uw eigen gezondheid te denken, maar ook aan die van uw medereizigers en reisbegeleider.

©2023 Style in Travel - All Rights Reserved | De specialist op het gebied van fly-drives en roadtrips