Zoek op land, regio of reis

×

Reizen...

Frequently Asked Questions

In de rubriek FAQ (Frequently Asked Questions) vindt u antwoorden op de meest gestelde vragen. Zit uw vraag er niet bij, neemt u dan contact met ons op, mail naar info@styleintravel.nl, stel uw vraag via het contactformulier of bel 020 428 05 55

De benodigde documenten hangen af van het land waarvan u vandaan komt en waar u heen gaat. Binnen Europa is een geldige identiteitskaart meestal voldoende. Voor een reis buiten Europa heeft u een paspoort nodig. Voor sommige landen is een visum verplicht.

Een Nederlandse identiteitskaart is geldig voor een groot aantal landen binnen de EU. Controleer of uw bestemming op de lijst op de website van de Rijksoverheid staat. Voor landen die niet op deze lijst staan, geldt dat u een paspoort moet hebben.
Let op! vanaf 1/10/2021 dient u voor Engeland, Schotland, Wales en Noord-Ierland in bezit te zijn van een paspoort.

Voor sommige bestemmingen geldt dat een reisdocument nog een minimum aantal maanden geldig moet zijn na terugkomst. Controleer dit bij de betreffende instanties.

Voor diverse vakantiebestemmingen geldt dat een visum nodig is. Denkt u aan Rusland, de Verenigde Staten, Canada etc. etc. Controleer dit bij de betreffende instanties.

Op vakantie gaan is leuk, maar u wilt geen ziekten zoals hepatitis A en B, gele koorts of malaria oplopen. Helaas kan dat al tijdens een zeer kort verblijf! Daarom raden wij u aan om minstens zes weken voor vertrek na te gaan welke voorzorgsmaatregelen u moet treffen. Dit kunt u doen bij de huisarts of via de GGD. Houd er rekening mee dat sommige inentingen moeten worden herhaald voordat ze effectief zijn. Nog een reden dus uw inentingen op tijd te regelen.

Veel landen verplichten de toerist tot inentingen tegen bepaalde (tropische) ziekten. Laat u zich inenten, dan ontvangt u een vaccinatieboekje, het 'International bewijs van inenting'. Bewaar dit goed en neem het altijd mee op reis. Sommige landen willen bij de douane bepaalde stempels in het boekje zien. Bewaar het daarom in uw handbagage. Ook kan het nodig zijn voor het aanvragen van een visum. Bovendien is het voor uzelf een handig overzicht van uw vaccinatiestatus.

Indien de volledige betaling bij ons binnen is, worden de reisbescheiden ca. 2 weken voor vertrek voor u klaar gezet in uw 'Mijn Style in Travel' omgeving. Daarnaast ontvangt u van ons een mail met de vouchers en reisinformatie.

Plannen veranderen, soms kunt u niet meer op een bepaald moment op reis. U kunt in dit geval uw reis annuleren, gedeeltelijk annuleren, iemand anders laten meereizen of de reis wijzigen/omboeken.

Annuleren
Wanneer u uw reis wilt annuleren, dan moeten wij helaas annuleringskosten berekenen conform de ANVR reisvoorwaarden en de aanvullende touroperator voorwaarden. Een annulering kan uitsluitend per email, door de hoofdboeker, worden gecommuniceerd onder vermelding van uw reserveringsnummer.

Deelannulering
Er is sprake van een deelannulering indien een reiziger uit uw reisgezelschap zijn overeenkomst voor een gezamenlijke reis annuleert en de overige reizigers wel gebruik maken van de reisovereenkomst. Voor deelannuleringen worden tevens de ANVR reisvoorwaarden gehanteerd en de aanvullende touroperator voorwaarden.

Annuleringen buiten kantooruren worden geacht te zijn verricht op de eerstvolgende werkdag. U ontvangt zo spoedig mogelijk de bevestiging van uw (deel)annulering.

In de plaats stelling
U kunt ons verzoeken om uw plaats door een ander te laten vervangen. De nieuwe reiziger moet voldoen aan dezelfde eisen en u dient het verzoek uiterlijk 7 kalenderdagen vóór vertrek per email aan te vragen. Er zijn kosten van toepassing.

Wijzigen/omboeken
Wijzigingen zijn in principe mogelijk zijn tot 28 dagen voor vertrek ad € 50,- per boeking. Daarnaast worden de (eventuele) kosten van betrokken dienstverleners in rekening gebracht. Het kan dus zijn dat u naast de wijzigingskosten ook de meerprijs dient te voldoen.

Meer details leest u in de algemene voorwaarden.

Wegens extra drukte op de luchthavens adviseren wij al onze passagiers tijdig naar de luchthaven te gaan. Daarnaast is het van belang dat u van tevoren online incheckt. Vliegt u via Schiphol naar uw (vakantie)bestemming? Kijkt u dan voor vertrek op de website van Schiphol voor meer (actuele) info en de (verwachte) drukte.


De openingstijden van de check-in verschilt per maatschappij. Check altijd de website van uw luchtvaartmaatschappij voor een actueel advies en de openingstijden van de check-in balies. Houd er in het algemeen rekening mee dat je 2 uur van tevoren aanwezig bent voor Europese vluchten en 3 uur voor intercontinentale vluchten. Bekijk ook ruim voor u van huis vertrekt of er nog files, wegwerkzaamheden of werkzaamheden aan het spoor zijn en pas u reis naar Schiphol daarop aan. Wegens extra drukte door een personeelstekort adviseren wij u hier nog een uur bij op te tellen. Liever te vroeg op de luchthaven dan vakantiestress en/of een gemiste vlucht!


Als u met bagage reist, informeer dan eerst goed bij welke balie en tot uiterlijk wanneer u de bagage kunt afgeven op de luchthavens.

Meld dit direct bij de betreffende luchtvaartmaatschappij op de luchthaven en vul een schadeformulier in (Property Irregularity Report).
Volgens de algemene vervoervoorwaarden van de IATA (International Air Transport Association) moet de reiziger binnen 21 dagen nadat hij de bagage alsnog heeft ontvangen, schriftelijk een klacht indienen bij de luchtvaartmaatschappij. Als de luchtvaartmaatschappij niet of gedeeltelijk uitkeert, kunt u als reiziger eventuele schade indienen bij jouw (reis-)verzekeringsmaatschappij.

In geval van beschadigde bagage moet u binnen zeven dagen na ontvangst van de bagage een claim indienen bij de luchtvaartmaatschappij. Als de luchtvaartmaatschappij niet of gedeeltelijk uitkeert, kun je als reiziger eventuele schade indienen bij jouw (reis-)verzekeringsmaatschappij.

Klacht voor of na de reis?
Ondanks de vele inspanningen die wij leveren om onze klanten een zorgeloze en kwalitatieve reis aan te bieden kan natuurlijk altijd iets misgaan. Mocht dit gebeuren, laat het ons vooral weten.

Negatieve ervaringen willen wij natuurlijk voorkomen en wij zullen dan ook onze maatregelen treffen zodat we onze reputatie als hoog gekwalificeerde reisorganisatie kunnen behouden.

Een klacht over de dienstverlening van Style in Travel kunt u altijd bij ons melden. Via het contactformulier, per mail, per brief of telefonisch, + 31 (0)20 428 0555

Klacht tijdens de reis?
De talloze combinatiemogelijkheden die ons programma u biedt, maken het niet mogelijk op elke bestemming een host(ess) te stationeren. Wij worden daarom ter plaatse vertegenwoordigd door zorgvuldig geselecteerde lokale agenten.

Mochten er zich tijdens uw verblijf problemen omtrent de door u geboekte accommodatie(s) voordoen, dan dient u contact op te nemen met de desbetreffende lokale agent of met ons kantoor in Nederland zodat onze collega`s in overleg met u hiervoor een passende oplossing kunnen zoeken. Als de klacht na het aanspreken van alle bovenstaande personen/organisaties niet wordt opgelost, vul dan ter plaatse een klachtenformulier in en stuur dit met een begeleidende brief naar ons toe. Indien u niet ter plaatse melding maakt van eventuele klachten dan kunnen wij deze niet voor u oplossen en kunt u achteraf in Nederland geen beroep doen op enige vergoeding of restitutie.

Geschillencommissie reizen
Als uw klacht niet (tijdig) tot tevredenheid is opgelost of als ter zake geen genoegdoening is verschaft, kunt u tot uiterlijk drie maanden na afloop van uw reis het geschil schriftelijk voorleggen aan de Geschillencommissie Reizen, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag. Voor meer informatie zie www.sgc.nl.

U kunt een tijdslot reserveren op Schiphol. Hiervoor verwijs ik u naar de website van Schiphol: https://www.schiphol.nl/nl/

Staat uw vraag er niet tussen?

In de rubriek FAQ (Frequently Asked Questions) vindt u antwoorden op de meest gestelde vragen. Zit uw vraag er niet bij, neemt u dan contact met ons op, mail naar info@styleintravel.nl of bel ons, Tel. 020 428 05 55

Klik hier om terug te keren naar de veel gestelde vragen pagina

Style in Travel

Gildestraat 1
1704 AG Heerhugowaard
NEDERLAND
Tel. 020 428 05 55
Email. info@styleintravel.nl

ANVR nr: 02022
SGR nr: 02609

Kamer van Koophandel nr. 34109283
BTW nr. NL8076.24.500.B.01

©2023 Style in Travel - All Rights Reserved | De specialist op het gebied van fly-drives en roadtrips