Zoek op land, regio of reis

×

Vliegen...

Frequently Asked Questions

In de rubriek FAQ (Frequently Asked Questions) vindt u antwoorden op de meest gestelde vragen. Zit uw vraag er niet bij, neemt u dan contact met ons op, mail naar info@styleintravel.nl, stel uw vraag via het contactformulier of bel 020 428 05 55

Op het ticket komt de eerste achternaam en de eerste voornaam uit uw paspoort te staan, zonder leestekens en in hoofdletters. De naam wordt gevolgd door MR (mister/meneer), MRS (misses, mevrouw), MISS of MSTR (miss/master voor juffrouw of jongeman voor kinderen). Omdat de ruimte op het ticket beperkt is worden niet alle voor- en achternamen vermeld (bijv. bij gehuwde vrouwen alleen de meisjesnaam).

Correct is eerste officiële voornaam en bij Nederlandse dames de meisjesnaam conform paspoort ingeven als achternaam. Zorg dat u de paspoorten van alle reizigers bij de hand heeft als u gaat boeken, zo weet u zeker dat u de juiste namen en geboortedata doorgeeft. Dit voorkomt fouten en daarmee bespaart u extra kosten en moeite. Controleer de officiële schrijfwijze van uw naam in uw paspoort of op uw identiteitskaart. Van belang is de schrijfwijze tussen de haakjes <<<>>>. Klik hier voor een voorbeeld.

De benodigde documenten hangen af van het land waarvan u vandaan komt en waar u heen gaat. Binnen Europa is een geldige identiteitskaart meestal voldoende. Voor een reis buiten Europa heeft u een paspoort nodig. Voor sommige landen is een visum verplicht.

Een Nederlandse identiteitskaart is geldig voor een groot aantal landen binnen de EU. Controleer of uw bestemming op de lijst op de website van de Rijksoverheid staat. Voor landen die niet op deze lijst staan, geldt dat u een paspoort moet hebben.
Let op! vanaf 1/10/2021 dient u voor Engeland, Schotland, Wales en Noord-Ierland in bezit te zijn van een paspoort.

Voor sommige bestemmingen geldt dat een reisdocument nog een minimum aantal maanden geldig moet zijn na terugkomst. Controleer dit bij de betreffende instanties.

Voor diverse vakantiebestemmingen geldt dat een visum nodig is. Denkt u aan Rusland, de Verenigde Staten, Canada etc. etc. Controleer dit bij de betreffende instanties.

Het kan zijn dat u voor uw bestemming een visum, inenting of negatieve corona test moet meenemen. Controleert u dit vooraf bij de betreffende instanties.

Wegens extra drukte op de luchthavens adviseren wij al onze passagiers tijdig naar de luchthaven te gaan. Daarnaast is het van belang dat u van tevoren online incheckt. Vliegt u via Schiphol naar uw (vakantie)bestemming? Kijkt u dan voor vertrek op de website van Schiphol voor meer (actuele) info en de (verwachte) drukte.


De openingstijden van de check-in verschilt per maatschappij. Check altijd de website van uw luchtvaartmaatschappij voor een actueel advies en de openingstijden van de check-in balies. Houd er in het algemeen rekening mee dat je 2 uur van tevoren aanwezig bent voor Europese vluchten en 3 uur voor intercontinentale vluchten. Bekijk ook ruim voor u van huis vertrekt of er nog files, wegwerkzaamheden of werkzaamheden aan het spoor zijn en pas u reis naar Schiphol daarop aan. Wegens extra drukte door een personeelstekort adviseren wij u hier nog een uur bij op te tellen. Liever te vroeg op de luchthaven dan vakantiestress en/of een gemiste vlucht!


Als u met bagage reist, informeer dan eerst goed bij welke balie en tot uiterlijk wanneer u de bagage kunt afgeven op de luchthavens.

Voor het meenemen van ruimbagage op Europese vluchten worden over het algemeen kosten in rekening gebracht. Deze kosten variëren per luchtvaartmaatschappij, bestemming, reisdatum, boekingsklasse en of een combinatie van dit alles. Iedere luchtvaartmaatschappij hanteert andere voorwaarden voor check-in en bagage.
Wij raden u daarom aan om vooraf na te gaan of het verplicht is om online in te checken, vanaf wanneer u online kunt inchecken en wat de exacte regels voor hand- en ruimbagage zijn.

Het maximale gewicht dat in de Economy class meegenomen mag worden aan handbagage is 10 kg. Afmetingen en de regels voor andere klassen u kunt terugvinden op de officiële website van de betreffende luchtvaartmaatschappij.

Meld dit direct bij de betreffende luchtvaartmaatschappij op de luchthaven en vul een schadeformulier in (Property Irregularity Report).
Volgens de algemene vervoervoorwaarden van de IATA (International Air Transport Association) moet de reiziger binnen 21 dagen nadat hij de bagage alsnog heeft ontvangen, schriftelijk een klacht indienen bij de luchtvaartmaatschappij. Als de luchtvaartmaatschappij niet of gedeeltelijk uitkeert, kunt u als reiziger eventuele schade indienen bij jouw (reis-)verzekeringsmaatschappij.

In geval van beschadigde bagage moet u binnen zeven dagen na ontvangst van de bagage een claim indienen bij de luchtvaartmaatschappij. Als de luchtvaartmaatschappij niet of gedeeltelijk uitkeert, kun je als reiziger eventuele schade indienen bij jouw (reis-)verzekeringsmaatschappij.

Staat uw vraag er niet tussen?

In de rubriek FAQ (Frequently Asked Questions) vindt u antwoorden op de meestgestelde vragen. Zit uw vraag er niet bij, neemt u dan contact met ons op, mail naar info@styleintravel.nl of bel ons, Tel. 020 428 05 55

Klik hier om terug te keren naar de veel gestelde vragen pagina

Style in Travel

Gildestraat 1
1704 AG Heerhugowaard
NEDERLAND
Tel. 020 428 05 55
Email. info@styleintravel.nl

ANVR nr: 02022
SGR nr: 02609

Kamer van Koophandel nr. 34109283
BTW nr. NL8076.24.500.B.01

©2022 Style in Travel - All Rights Reserved | De specialist op het gebied van fly-drives en roadtrips